neděle 20. června 2010

Nejdelší den, nejkratší noc

Tento víkend byl tentokrát "klasický", tj. od pátečního odpoledne do nedělního večera. A stejně jako předtím jsem přišel o mimořádné úlovky na VKV, jak jsem se dověděl z mailové pošty po návratu domů .
Vzhledem k předpovědi chladného a spíše deštivého počasí jsem nepředpokládal výskyt shortskipů a tak jsem se dal do dlouho odkládané úpravy antény Y-9. Z anténní krabice mám směrem dolů vyveden koaxiální konektor pro připojování svodu a ten, ačkoli zajištěn maticí, se neustále povoloval a otáčel, takže hrozilo riziko překroucení vodičů kabelu. Dipól jsem tedy sundal, konektor maticí přitáhl a na spoj nakapal jednosložkový epoxidový lak, který mi zbyl z nátěru podlahy. Lak byl poměrně řídký a předpokládal jsem, že vnikne alespoň do části závitu a rozlije se kolem matice a konektor se už nebude povolovat. Dipól jsem musel nechat do druhého dne ve svěráku ve stejné poloze, v jaké je na anténě, aby lak nevytékal.
Druhý den jsem spoj zkontroloval, zdál se pevný, ale pro jistotu jsem ho znovu zakapal lakem a nechal schnout do nedělního odpoledne. Až před odjezdem jsem dipól namontoval zpět na anténu, kterou mám v "pohotovostním" stavu, tj. kompletně smontovanou, pověšenou v chalupě těsně pod stropem, abych ji nemusel pokaždé pracně sestavovat a rozebírat. Teď bude lak další dva týdny tvrdnout, protože následující víkend jsem na dovolené v Jeseníkách.
Zbýval tedy jen poslech majáků, ale vzhledem k nejkratším nocím roku a četným bouřkám v Evropě nebyla naděje na úspěšný lov. A přece – ani tentokrát jsem nevyšel úplně naprázdno, alespoň jeden se podařilo vydolovat, a to neidentifikovaný 424-SI s cyklem 3,75“, nulový ofset. Jinak šlo o poslech "hlušec", kdy nebylo žádné stopy po těch nejobvyklejších majácích-stálicích, a to ani v hluboké noci, ani k ránu. Ovšem jakápak hluboká noc, když před jedenáctou večer byl na severním obzorem stále ještě světlý pruh oblohy a po třetí už začínal světlat nový jen o kousek dál k východu.

Nejdelší večer v roce nad Sněžníkem - je po desáté...

...a krátce před čtvrtou a dvacet minut poté.

Žádné komentáře:

Okomentovat