sobota 18. června 2011

Neposedný pozorovatel

Stále jsem nebyl spokojen s nestabilitou trojnožky, protože nohy byly dosud vždy jen opřeny o ploché kameny kolem záhonu, do kterého stožár stavím. Rozhodl jsem se proto zatlouci na okrajích záhonu těsně u kamenů úhelníková železa s otvory pro přišroubování noh.
Již při přípravě nového kotvení trojnožky jsem si všiml, že kolem mne stále poletuje jakýsi ptáček, posedává na plotě, na drátu longwire antény přímo nade mnou a poskakuje na trávníku v zahradě kolem mne. Vůbec se nebál a připadalo mi, že zvědavě pozoruje co dělám. Když jsem zašel do chalupy, díval jsem se oknem, co bude dělat. Chvíli se rozhlížel kolem sebe a když mě neviděl, kamsi odletěl. Jen jsem vyšel ven, ihned přiletěl a znovu sledoval mou práci a neodletěl, ani když jsem velkým kladivem železa zatloukal do země a dokonce se ode mne nehnul ani když jsem poté ukládal naštípané dřevo pod přístřešek. Opravdu neobvyklé chování.
Jak jsem později zjistil, byl to konipas bílý. Viděl jsem ho pak u naskládaného dřeva ještě o týden později, ale to už nejevil o mě žádný zájem a držel se v uctivé vzdálenosti za plotem na blízkých stromech. Asi proto, že jsem nedělal nic zajímavého...

Žádné komentáře: