úterý 31. srpna 2010

Ty bouřky a deště...

První srpnový víkend byly atmosférické poruchy až mimořádně mírné, takže časně ranní poslech mi přinesl jubilejní francouzský maják 427-RY (č. 130) a vytipovaný alžírský 413-MCH (Mecheria, 2239 km). O týden později byl ale víkend už opět beznadějně plný bouřek kdesi nad Evropou, znemožňujících příjem majáků. Poslech jsem tedy vynechal a doufal, že následující víkend se to zase zlepší.
O moc lepší to nebylo, ale přesto se mi v neděli ráno před východem slunce podařilo zachytit dlouho číhaný italský 420-ABN a v pondělí ráno pak další nový francouzský, 397-EG (Grenoble), ovšem asi jen díky tomu, že změnil ofset na 400 Hz. O tři dny později jsem pak odpoledne pohodlně udělal polský 388-BDG, který změnil frekvenci (ex 534 kHz) i značku (ex SL). Jen jeho klíčování BDTN je poněkud zmatečné.
Z důvodu bouřek jsem také raději po celý měsíc ani neinstaloval 9-el. Yagi pro FM DXing, i když v konferenci byly počátkem srpna hlášeny zlepšené podmínky. Nechám si to asi až na podzimní inverze, ty ostatně přijdou už brzy.
Poslední srpnový víkend byl posunutý od neděle do úterý. V neděli přes den každou chvíli sprchlo, přesto večer byl na Spectranu poměrně klidný, avšak nic nového nepřinesl. V pondělí jsem tedy vstal před druhou a vyplatilo se to, zapsal jsem tři nové – norský 401-RBU (změna frekvence z 352 kHz) a dva francouzské, 372-PY a 358-RNN (č. 133), opět díky změně ofsetu z 0 na 400 Hz. K večeru pak silný polský 465-NDE (Deblin) a večer další polský 313-NR (Radom), který byl ale na Spectranu sotva vidět. Vyplatí se tedy sledovat změny v blogu Michaela Oexnera.
Noc na úterý také nevyšla naprázdno, ve tři našeho času to byl pěkně zřetelný francouzský 380-HO. Ten mi dlouho unikal, ale jen proto, že jsem tvrdošíjně ladil nulový ofset a tento maják jej má "pohodlných" 400 Hz.
Počasí ale bylo v tyto poslední tři dny zoufalé. Každých několik desítek minut vydatná přeháňka a teploty vysloveně podzimní, kolem 10 °C, což na konec srpna je dost tristní. Tráva vesele roste dál a nedá se sekat, houby v lese plesniví, protože rostou nesesbírány a venkovní práce čekají na babí léto, bude-li ovšem letos nějaké.

Žádné komentáře:

Okomentovat